Zoekmachine optimalisatie SEO

Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?

Het doel van zoekmachine optimalisatie oftewel SEO (Search Engine Optimization) is het optimaliseren van een website voor zoekmachines.
De website wordt opgezet om het aantrekkelijk te maken voor zoekmachines, om zo hoog in de Google zoekresultaten te komen.
Steeds meer mensen maken gebruik van zoekmachines, waardoor het krijgen van bezoekers af hangt van de positie in de zoekresultaten.

Doordat Google gebruik maakt van “crawlers”, computers bedoeld om websites te bekijken en zo te indexeren, zal het niet
kijken naar een website zoals de menselijke gebruiker.
De computer geeft de website een score die uiteindelijk de positie in de zoekresultaten bepaald.
Zoekmachine optimalisatie draait dus om het leesbaar maken van de website voor de crawlers.

Leesbaarheid is echter niet alles, aangezien Google en andere zoekmachines ook nog met spam websites te maken hebben, deze moeten uit de zoekresultaten gefilterd worden.
Naast zoekmachine optimalisatie is het dus ook belangrijk dat de website niet op een spam website lijkt.
Er zijn veel manieren om te stijgen in de Google zoekresultaten, hier vertel ik u het een en ander over de technieken die ik gebruik.

De zoekresultaten en het percentage zoekverkeer
Positie 1
0%
Positie 2
0%
Positie 3
0%
Positie 4
0%
Positie 5
0%

Uit een onderzoek van Chitika uit 2013 blijkt dat het eerste zoekresultaat 32,5% van de Google gebruikers krijgt, de gebruikers klikken alleen op de eerste 3 resultaten, slechts 8% klikt nog op het 4e resultaat.